5 fructe exotice care îți întăresc imunitatea

5 fructe exotice care îți întăresc imunitatea

Multe persoane se confruntă cu un sistem imunitar slăbit, mai ales în sezonul rece. De aceea, constant auzim de tratamente și alimente care promit întărirea imunității și pregătirea organismului în fața răcelii și gripei. Însă, pe lângă alimentele comune, precum portocalele și usturoiul, există și câteva fructe exotice delicioase care te pot ajuta în lupta cu răceala. Uite care sunt cele 5 fructe exotice care îți întăresc sistemul imunitar:

1. Grapefruit

Citricele sunt excelente pentru întărirea sistemului imunitar. De cele mai multe ori, grapefruitul este lăsat la o parte în favoarea portocalelor, lămâilor, clementinelor sau mandarinelor. Însă acest lucru este greșit, deoarece jumătate de grapefruit conține mai bine de 60% din doza zilnică recomandată de vitamina C. Îți poți începe ziua cu suc natural de grapefruit sau poți încerca rețete cu grapefruit, precum salate sau prăjituri.

2. Kiwi

Fructele kiwi sunt o sursă delicioasă de vitamina E, un element cheie al sistemului imunitar. De asemenea, acestea conțin  o cantitate semnificativă de vitamina C, vitală în lupta organismului cu infecțiile. Pentru a ieși din rutină, încearcă una din numeroasele rețete de smoothie cu kiwi.

3. Cocos

Atât nuca de cocos, cât și uleiul de cocos au numeroase beneficii asupra organismului. Pe lângă efectele benefice asupra metabolismului, nuca de cocos are proprietăți antibacteriene, ajutând la eliminarea bacteriilor și fungilor. Poți consuma nucă de cocos, lapte de cocos, fulgi de cocos sau poți folosi la gătit ulei de cocos.

4. Ananas

Ananasul conține o enzimă numită bromelaină, care îți ajută corpul să utilizeze eficient aminoacizii benefici pentru imunitate. De asemenea, ananasul are proprietăți antiinflamatorii, fiind ideal pentru a ajuta la alungarea durerii de gât. Poți consuma ananas în numeroase moduri, precum într-un smoothie sau cu iaurt.

5. Papaya

Papaya este un alt fruct ideal pentru întărirea imunității, conform Healthline. Un fruct conține 224% din cantitatea de vitamina C recomandată zilnic. De asemenea, papaya conține o enzimă digestivă numită papin care are proprietăți antiinflamatorii. Dacă vrei să încerci ceva nou, consumă papaya în salate de fructe, smoothie-uri sau deserturi.

Sursă foto: DepositPhotos

Afla mai multe despre acest fruct